Ensimmäisenä on hyvä miettiä, mihin käyttötarkoitukseen näyttö tulee? Onko tarkoituksena hankkia opastenäyttö ohjaamaan liikenteenkulkua, mainosnäyttö näyteikkunaan vai kenties informaationäyttö. Mieti siis, missä näyttö sijaitsee ja kenelle viesti on tarkoitettu. Sijainti ja katsojan etäisyys näytöstä ovat olennaisia asioita oikean koon ja tekniikan valinnassa. Voit siis alkuun miettiä seuraavia kysymyksiä; mihin, miksi ja kenelle? Tässäkin vaiheessa asiantuntijamme on apunasi!
Seuraava vaihe on tarjous, jonka koostamme perustuen sinun tarpeisiisi näytölle, sen tulevan asennuspaikan sekä toiveidesi pohjalta. Oli näyttösi sitten kauppakeskuksen ikkunassa, teollisuusalueella tai moottoritien reunassa, laadimme sinulle tarpeitasi vastaavan ja kilpailukykyisen tarjouksen havainnekuvien kera. Tarjous pitää sisällään LED-näytön, telineen, asennuksen, mediatoistimen ja automaattisen kirkkauden säädön.
Kun työ suunnittelupöydällä on saatu valmiiksi, alkaa asennuksen valmistelu ja varsinainen asennustyö. Ennen tätä asiakkaan on selvitettävä lupa-asiat kuntoon, joissa asiantuntijamme on mielellään mukana auttamassa. Asennusvalmisteluissa suunnitellaan sähkönsyöttöä, kaapelointia, nostimien varaus jne.
Asiakas varmistaa:
• rakenteiden kestävyyden seinäkiinnitykselle tai tilaa tienvarsitaulun perustuksen
• hankkii sähkönsyötön ja keskuksen
• nettiyhteyden
• toimenpideluvat asennuspaikalle
Näytöillä on noin 3,5 kk toimitusaika ja takuu on 3 vuotta.
Toimitusaikaa voidaan nopeuttaa käyttämällä lentorahtia.
Koulutetut asentajamme asentavat LED-screenin sovittuna ajankohtana kohteeseen.
LED-näytön kaikki LED-moduulit testataan vielä kokoonpanon jälkeen.
Kirkkaudensäätö, riittävä sähkönsyöttö, nettiyhteys, mediatoistimen toiminta ja signaalin varareitti testataan tässä yhteydessä.
Asiakas perehdytetään käyttämään järjestelmää.
Kun näyttö on asennettu ja testattu eikä ongelmia, ole toimitus hyväksytään ja hallintalaitteet luovutetaan asiakkaalle.
Kun näyttö on pystytetty, on sisällön vuoro! Tämän vaiheen voi hyvin jo aloittaa näytön tilauksen yhteydessä, jolloin materiaali on heti valmiina käyttöön, kun näyttö on asennettu. LED-screenillä esitettävän sisällön suhteen kannattaa noudattaa tiettyjä lainalaisuuksia ja neuvomme sinua mielellämme asiassa.
Tee formaatin mukainen sisältö. Käytä koko näytön ala hyväksesi.
Käytä liikettä. Liikkuva kuva herättää aina paremmin huomiota kuin staattinen kuva.
Less is more! Pelkistä sisältö olennaiseen. Liika sisältö vie huomion tärkeimmästä viestistäsi.
Käytä värejä. Vältä valkoista. Valkoinen voi näyttää liian kirkkaalta näytöllä ja lisää tehonkulutusta.
Näytön teknisiä ominaisuuksia ja sisältöä ohjataan erillisillä ohjelmistoilla. Esim. näytön kirkkaus säätyy ympäröivän valoisuuden mukaan.
Sisällönhallinta tapahtuu ohjelmistolla verkon yli. Mainosten asettaminen sisällönhallintaohjelmistolla on helppoa. Ladataan halutut sisällöt, tehdään soittolista ja julkaistaan se näytölle. Annamme koulutuksen näytön ja ohjelmiston käyttöön.